OLIKA SJÄLVFÖRTROENDE

Det är något jag verkligen stör mig på. 
Ja man kan ha ett bra självförtroende på olika sätt.
Ett kan vara att man tror att man är så snygg och går runt och skryter om sig själv osv.
men tex som för mig förut var jag den smala, fula och långa tjejen och jag mådde verkligen dåligt över det
men sen när jag har börjat med modellandet så har itt sjävförtroende blivit bättre, för då finns det tydligen någonting hos mig som de gillar och det hade jag aldrig trott.
Då började jag bygga upp självförtroende för som modell så måste du ha det och sen bara för att man får bättre självförtroende och sträcker på sig så tycker inte jag att det ska tolkas att man tänker ''här kommer jag och tror jag är så jävla bäst''.

För att ha ett så bra liv som möjligt så ska man ha fina vänner runt om sig, ha ett bra självförtroende och försöka gilla det man ser i spegeln och det är inte så lätt. Jag tycker det är läskigt att bli plåtad i bikini för jag känner mig inte så jättesäker i det. Men ändå gör jag det för att utmana mig själv lite och det tycker jag är ett plus. man måste våga för att lyckas. 

Jag har fått kommentarer som att jag tror att jag är bäst i världen för jag är modell osv. Det tar väldigt hårt på mig för jag är verkligen inte en sån person. Jag skäms nästan när folk frågar vad jag jobbar med på sidan om eftersom då tror alla att jag tycker jag är så snygg och blablabla. Det är sjukt jobbigt, för jag är verkligen inte en sån person och klart har jag gjort ett jobb och lägger ut en bild på de så gör jag det för jag är stolt och vill visa det och nej jag vet att jag inte är någon stor modell då jag bara gör det här på sidan om som en kul grej, men sen får man väl se om det blir något efter skolan. Allt med modellandet har faktiskt varit en liten dröm inombords. För jag har ju sett alla topmodel avsnitt hundra gånger och tänkt : tänk om det skulle vara jag. Nu har ju det blivit lite som min dröm. Kommer jag med i Victoria Secret så har min dröm definitivt gått i uppfyllelse ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0